27 Haziran 2014 Cuma

Kristin Hannah - Ateşböceği Serisi


Bu sefer ki yazarımız Kristin Hannah ile tanışmam Ateşböceği Yolu kitabı ile oldu. Kristin Hannah kitaplarını bize ulaştıran yayınevimiz ise Pegasus Yayıncılık. 
İnsanın içini ısıtan çok güzel bir dostluk kitabı. Birlikte büyüyen iki kız arkadaşın hikayesini okudukça kan bağı olmadan da kardeş olunabildiğini düşünüyorsunuz. Bu konuda ben de çok şanslıyım çünkü benim de böyle kız kardeşlerim var ve Şebnem Ferah'ın o muhteşem şarkısından alıntı yaparak hep derim "iyi dostlar biriktirdim ailem oldu". Neyse bu kadar duygusallık yeter kitaba geri dönelim. Kitabı elinize alınca biraz kalın gelebilir çünkü 624 sayfa ama çok rahat okunan bir kitap o yüzden kalınlığı sizi korkutmasın. Kitapla ilgili sizi uyarmam gereken tek konu bazı kısımlarda mendil gerekiyor. 

Ateşböceği Yolu kitabını 2012 senesinde okudum ve sene oldu 2014 bir de ne göreyim kitabın devamı çıkmış; Ateşböceğinin Şarkısı. Bu da en sinir olduğum durum bir kitabı okuyorsun seneler sonra devamı çıkıyor. Sevgili yazarlara ve yayınevlerine buradan seslenmek istiyorum; ben seri kitapları arka arkaya okumayı seviyorum. Ne olur sanki kitabın bir yerine devamının geleceğini belli eden bir ifade koysanız da ben ve benim gibi sırayla okumak isteyenler devamının yayınlanmasını beklesek. Neyse ki bu sefer sinire dayalı gereksiz inadım tutmadı ve ikinci kitabı da okumaya başladım.

Aradan iki yıl geçmesine o arada bir sürü başka kitap okuyup birçok başka kitap karakteri ile içli dışlı olmama rağmen kitabı elime alır almaz Kate ve Tully'nin ilk kitapta yaşadıkları hemen gözümde canlandı. Tam bir devam romanı olmuş ilk kitap kaldığı yerden devam ediyor, çocuklar büyüyor onların büyürken yaşadıkları anlatılıyor. Birinci kitabın tadı yok gibi geldi bana ama yine de okumaya değer. Bu kitapta ilki gibi kalın ama akıcı olduğu için hızlı gidiyor. Bu kitapta mendil ihtiyacı da yok denecek kadar az. İlk kitabı henüz okumadıysanız seri olarak okunmasını tavsiye ederim. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder